Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

From Mache to London (part I)

3:26 PM Ellie 1 Comments Category :

Ermm....do know how to start..it has been ages (yer ker) tak update blog...dah sebulan balik dari UK tapi still tak dapat nak citer pasal this meaningful trip...

Part I nih aku akan story-morry pasal my journey from KB to KLIA...depart 6.40 am reached KLIA 7.40, then I checked in around 8.20...Masa my family sent me at the airport mmg terasa sedih and bimbang...anything can happen to me and especially to my parents..so pray and keep on praying Allah pmudahkan journey nih and semuanya selamat and sihat. My parents and my brother's effort to send me really brought tears...nih blum lagik betul2 stay abroad...kalau 3 years buat PhD later (kalau ader rezekilah) tak tahulah..I might call them everyday..ermmmm

Then...10.40 am using Gulf Air (tapi Jet Airways sebenarnya...) departed to Manama, Bahrain..The journey for about 7 hours...I was quite starving without food since 5 am in the morning so apa lagik...makan lah nasi masakan arab..sambil makan sempat layan 2 movies..X-Files ( boring giler citer ni) and Dark Knight..memang superb film last Heath Ledger jadi villain..he certainly deserves an oscar for his performance as Penguin..lagi pun dia dah mati ok gak lah kasi dia menang!! hehehehe

Waktu Bahrain 5 jam lewat dari Malaysia so aku reached Bahrain International Airport around 1.20..maknanya zohor..Masa bodily check d transfer/transit desk minah Imigresen Arab cakap aku bawak gunting dalam napset aku..aku gelabah gak dan baca ayat2 yg patut..berkali2 aku cakap tak der dia tetap buat tak tahu...aku cakap tak der in simple Arab pun dia buat tak kisah...lepas selongkar dan tak jupe baru dia lepaskan aku...hampeh btul...

Di Bahrain aku hanya boarding pass tapi tak tahu nak g gate mana so carik2 screen and tanya staff so my flight from Bahrain to London at 3.30 pm, dapat lah aku beli t-shirt Bahrain (3 pound) and search place to pray. Kat Bahrain memang panas, bahang tuh macam terasa pandangan dari dalam airport jer la sbb nak kluar kena ada visa.....

ermm nnati citer lagik to be continued......layan gambar!!!





RELATED POSTS

1 comments