Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Once Red Forever Red

9:34 AM Ellie 0 Comments Category :



Aku tahu aku dah lama tak update blog....makanya ramai lah yg buat spekulasi esp bila United lost pada Barca...ada member aku called tanya aku ok ker tak...hahahah....nak gelak pun ada, yg pray secara terang2 United lost dalam Facebook pun ramai...yg bantai dan kutuk United after the match mmg ada...then siap tanya aku ok ker tak via FB pun ramai...hahahaha.....aku tahu ramai yg amat gembira dengan keputusan nih...

Bagi aku senang jer jawapannya United mmg tak bermain dengan bagus pada pagi tuh dan sememangnya layak kalah..tactatically mmg United failed that nite...Performance United pada malam tuh mmg tak live up to the expectation sbg reigning champion...kalau nak sedih part tuh mmg aku terima...sbb United mmg awesome dr dulu lagik...pada match yg sepatutnya label as match made in heaven United patutnya fight to the finish...tapi tak....sigh....

Aku mmg lah fan mati keras (die hard fan) United since I was 17 years old, tapi aku gak football fan so if performance below far aku akan critics team aku senirik. Aku ni sensible fan...so if tak btul kena terima...but nak change my allegiance to other team NEVER....Once Red Forever Red...hehehe...Fergie mmg aku respek but aku nampak malam tuh ada yg tak kena dengan taktik, ni bukanlah pertama kali aku tidak bersetuju dengan Fergie....masa final Champion League 1999/2000 melawan Bayern Munich, Fergie dengan beraninya meletakkan Jesper Blomqvist d sebelah sayap kanan, wpun posisi tuh yg expert adalah David Beckham dan Beckham d sebelah kiri yg sepatutnya posisi terbaik Ryan Giggs..ni d buat utk mengelirukan Ottmar Hitzfied manager Munchen at that time....aku pun terkejut tapi luck tuh ada...Teddy Sheringham scored equalizer and super sub baby face assasin Ole Gunnar Solskjaer scored the winner....terciptalah TREBLE....

Nevertheless, ada kalanya taktik Fergie nih menjadik...contohnya meletakkan Ronaldo sebagai sole striker masa lawan Gooner ended dengan margin 4-1...Ronaldo was out of planet masa tuh...Tapi seriously aku mmg tak der masa nak kutuk team orang lain...pelik, masing2 ada preferences masing so respect that…tak payah kutuk2 bola itu bola, season ni ok, season depan lum tentu…same goes to ur fate…kita mmg tak tahu future kita….

Actually aku tahu ramai yg yang tak ske kan United sbb kan fans...bukannya team tuh senirik ...those pp mengelarkan mereka penyokong ABU – Anyone but United – Depa sanggup buat or kata apa sahaja asalkan United kalah......biasalah tuh yg sonok menyokong Barca malam tuh pun bukan ’real’ fan Barca pun...tapi ABU... as if United lawan dengan ABU...hahahah...ni satu compliment sbb depa sick tengok United menang sokmo so bila kalah nih rasa macam keadilan terbalas...hahahaha....mmg lah sakit hati bila team yg sama menang.....aku tahu perasaan tuh, esp bila Selangor, FeDex, Schumaker selalu menang (to name a few)

However, nak menang bukan senang it required many years and seasons to come out with a best team....to lift up Champion League Throphy in 1999, United was humilated many times in quarterfinal and group qualification.... to get the Premier League Cup...Fergie was denied by Leeds United, Blackburn Rovers, Arsenal though leading with many points before January....biasalah Liverfool was a team to beat in 80’s zaman Ian Rush, Peter Beardsley and co...ramai yg benci gak...United team to beat in 90’s till now....maybe in future team lain plak....

Ok...cukuplah rambling nih...hehehe...baik layan tennis (French Open) daripada layan ABU...hehehe....tak kisahlah EPL trophy still in Manchester...enjoy and cherish now...coz u’ll never know what will happen next season...

RELATED POSTS

0 comments