Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Setahun berlalu....

7:53 PM Ellie 0 Comments Category :

Alhamdulillah….dah setahun rupanya aku d arena blogging…tak sangka blog nih masa ada...hehehe....I started rather blur sbb aku hanya reti baca blog orang lain, no idea at all about how to put picture, lagu, layout, template…not my niche at all…within this one year inilah yg boleh d persembahkan…...

What really motivate me to put my thought on the paper?? My IELTS result…i got quite a disappointing result for my writing compared to my speaking so aku rasa salah satu cara untuk aku enhance my skills adalah menulis blog..hehehe..tu pun tak tahulah samada btul menolong atau tidak…..if i really wanted to further my study abroad regardless where on earth i really need to enhance my writing....

Mmg writing satu skills yg payah untuk d kuasai, to write better u have to read more…to organize thought, to express things that come straight from heart, word choice, spelling, coherence…hehehe…boring kan?? Nk buat camner be a linguist sure lah akan terikat dengan rules either conscious or unconscious…..ntah napa bila aku menulis sahaja esp in English aku akan terasa terikat dengan rules...hehehe...mungkin inilah antara criteria mentioned by Noam Chomsky linguistic competence and performance...huhuhu...kalau lah blog nih ada rules macam tulis essay SPM sure tak popular dah blogging nih…hehehe…

Frankly aku menulis bukannya nak jadik kan macam novel...let alone nak impress readers...in fact blog aku nih tiada reader pun sbb aku tak pernah seriously telling others about this..beberapa kerat orang jer yang tahu ttg kewujudan blog nih pun...so sapalah yang nak impress...Seandainya aku dapat menulis seperti karya2 Sophie Kinsella, Dan Brown, Robert Ludlum (all my fav authors)mestilah lebih siot, so as for now leave it to the expert...Untuk menulis blog nih pun aku belajar ttg mental block…no idea to write and indecisive nak publish my thought or not..hehehe…kena filter apa nak kata, apa nak tunjuk…weh…hehehe ni kan pulak nak tulis novel hehehe...tak payah mimpilah.....Impian aku hanya satu...to write my own autobiography one day......


A year has gone…looking forward for another year to go, hopefully this blog still remains and on one fine day I have the gut to reveal this blog to the public esp my friends and colleagues…..(surely not to my boss though) hehehe

RELATED POSTS

0 comments