Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Selamat Hari Raya Aidilfitri

8:27 AM Ellie 0 Comments Category :

Hari ni dah Syawal yang ke4, rasanya masih ok lagik nak wish Selamat menyambut lebaran kepada semua. Sambutan macam biasa sahaja, terlalu sederhana, baju sepasang jer, kuih, kek dan kerepek aku beli nak bagik orang makan gak...cukuplah sekadarnya...duit raya bagi apa yg aku mampu jer, amount aku bagik sama sahaja...yg penting semua dapat, tak der dengki2..selain budak2 adalah gak beberapa golongan lain yg aku bagik duit raya...yg penting tanda ingatan, bukan nak tunjukkan aku baik ker, banyak duit kaa...bukan banyak pun...yang penting orang akan gembira pada hari baik bulan baik ini...

Sambutan hari raya aku perhatikan di mana2 sahaja di tempat aku nih selain dari amalan ziarah-menziarahi, yg kurang best amalan main mercun or bedil..yg worst pada malam hari raya. Sepatutnya pada malam hari raya diperbanyakkan amalan bertakbir, bertasbih, bertahmid kepada Allah, mengagungkan Allah tuhan semesta alam...tapi ramai pulak yang bukannya budak2, bapak2 budak bermain bedil, lagik loud lagik proud..then ada plak yg compete bedil sapa paling loud...yag paling teruk apabila bapak budak ajar plak anak2..so tiap2 kali raya bila dah terbiasa amalan ni akan sentiasa d buat dan akan jadi legasi pulak from one generation to another..waalahualam....

As usual raya kali nih aku cuti a week so dapat amik kesempatan, buat kesempatan jupe kawan2 yg jauh dan dekat..ada yg aku jupe masa iftar, ada yg aku jupe dirumah terbuka masing2...
Paling boring, paling tak best it took longer time, beat traffic jam nak sampai d satu2 destinasi...nak reach KB ada lah sejam setengah paling cepat..tuh pun using alternative road. Alternative road pun dah jem..nak guna jalan mana pun tak tahu la...guna helikopter kot...hehehe..

Di sebabkan rumah aku nih jauh sesangat.... yerlah sebab jauh sesangat kena naik bukit, guna jambatan kayu dan jalan jem giler utk sampai ...so memang tradisi aku g umah terbuka kawan2..raya sampai bermalam2, bertidoran...hahahaah....tak per lah yg penting semua puas hati..at least kalau tak dapat jupe tahun depan sekurang2nya tahun nih dah jupe beraya....

oklah enuff blogging..streamyx tak berapa nak stabil bila raya nih...air pun kurang, jalan pun jem, g bandar pun jem..so baik aku dok umah buat nota, jumaat nih aku ada kelas OUM..huhuhu...........

RELATED POSTS

0 comments